Du får alltid ersättning för att svara på en undersökning förutsatt att du kvalificerar dig för att delta i den. Hur många kronor du tjänar på en undersökning står i det inbjudningsmejl som skickas till din e-postadress och din intjänade ersättning samlas som poäng på ditt panelkonto. Ersättningen varierar för varje undersökning och baseras på hur lång tid det tar att svara på den, man får ungefär lika många kronor i ersättning som det angivna antal minuter det tar att genomföra hela
undersökningen.
Du kan lösa in dina insamlade poäng till flera olika typer av ersättning:
SuperPresentkort: när du samlat ihop 100 kronor eller mer så kan du lösa in dina poäng till ett SuperPresentkort till presentkort hos fler än 150 olika butikskedjor och upplevelser, t.ex. hos H&M, Åhléns, Mio och många fler. För mer information om SuperPresenkortet, besök PresentkortTorgets hemsida, observera att avgifterna för SuperPresentkortet inte gäller dig som är medlem i Feber-panelen
Trisslotter: växla in dina poäng till trisslotter som du kan skrapa direkt på Svenska Spels hemsida eller hämta ut via ett av Svenska Spels ombud. Läs mer om trisslotter på Svenska Spels hemsida.
PayPal: när ditt poängsaldo överstiger 100 kronor så kan du växla in dem till kontanter på ett PayPal-konto. Med PayPal kan du handla hos tusentals nätbutiker eller föra över ersättningen till ditt bankkonto. För mer information, besök PayPals hemsida.
SF Biobiljetter: du kan också lösa in dina poäng till biobiljetter hos SF. Biobiljetten skickas som en värdekod till din e-postadress och du behöver endast samla ihop 100 kronor för att kunna lösa in dina poäng till en biobiljett värd mellan 110-130 kronor. För att läsa mer om SF och se de aktuella filmer som visas, besök SFs hemsida.
Välgörenhet: du kan även skänka dina intjänade poäng till någon av de hjälporganisationer vi samarbetar med. Du kan välja bland Läkare utan gränser, Unicef, Världsnaturfonden WWF, Amnesty och Röda Korset.
Du kan välja mellan de olika ersättningsalternativen när du är inloggad på ditt panelkonto. Du behöver samla ihop 30 poäng eller mer för att kunna göra en utbetalning. Logga in på ditt panelkonto och gå in på ”din profil” och sedan på ”ditt saldo”. Där ser du vilket ersättningsalternativ du har valt och om du vill växla in dina poäng till ersättningen så gör du det här. Du kan när som helst byta mellan de olika ersättningsalternativen, det kostar inget och du behåller alltid ditt befintliga saldo.
Man får ingen ersättning för en undersökning man självmant avbryter då vi tyvärr inte kan använda de ofullständiga svar vi får in. Information om hur många kronor man får för en undersökning står alltid i inbjudningsmejlet. I vissa undersökningar riktar man sig till en specifik målgrupp och man får i början av undersökningen svara på några så kallade urvalsfrågor (”screening questions” på engelska).
Om du inte tillhör den efterfrågade målgruppen så avslutas enkäten och du får då ingen ersättning för just den undersökningen.
Undersökningarna görs i externa system och ibland kan det dyka upp ett felmeddelande eller så kan länken brytas så att man inte kommer till den sista sidan i undersökningen. Utdelning av poäng kan vid sådana tillfällen dröja lite längre då poängen delas ut först när svar från samtliga deltagare samlats in. I vissa undersökningar riktar man sig till en specifik målgrupp och man får i början av undersökningen svara på några så kallade urvalsfrågor (”screening questions” på engelska). Om du inte tillhör den efterfrågade målgruppen så avslutas enkäten och du får då ingen ersättning för just den undersökningen.